Het komt voor dat een gerecht tijdelijk niet (meer) leverbaar is. 
Gerechten kunnen op 2 manieren 'uit' gezet worden:

  1. Gerecht wordt op de bestelpagina getoond, maar kan niet besteld worden. 
  2. Gerecht wordt niet meer getoond op de bestelpagina.

Ga via het beheer van HOALE naar menu. 

In dit overzicht wordt per gerecht met een rood kruisje/groen vinkje aangegeven of het gerecht te bestellen is en/of tijdelijk uitverkocht is. 

In dit voorbeeld staan de mogelijke variaties en het resultaat: 

Gerechten met een groene vinkje in de kolom 'te bestellen' worden getoond op de website. 
Alleen gerechten met 2 groene vinkjes zijn te bestellen. 

Het bovenste gerecht (Brood met aioli, kruidenboter en tapenade) is tijdelijk niet leverbaar. Het wordt getoond op de bestelpagina met de vermelding 'tijdelijk niet leverbaar'. Klanten kunnen het gerecht niet toevoegen aan hun winkelmandje. 

Stappen om een gerecht aan/uit te zetten.

Selecteer het gerecht dat je aan wilt passen (als je een uitgebreide lijst hebt is gebruik van de filter of het zoekveld aan te raden) 

In het bewerkscherm zie je 2 opties: 

  • Vandaag niet meer beschikbaar
  • Te bestellen mits beschikbaar

Vandaag niet meer beschikbaar: 

Vandaag niet meer beschikbaar staat standaard niet aangevinkt. 
Als je het wèl aanvinkt blijft het gerecht op de bestelpagina staan. Zolang het vinkje er staat hebben klanten niet de mogelijkheid om het gerecht aan hun winkelmandje toe te voegen. Voor de duidelijkheid wordt ook de tekst Tijdelijk uitverkocht toegevoegd onder de omschrijving van het betreffende gerecht. 

Als je het product/gerecht wel weer kunt leveren haal je het vinkje weg, zodra je op opslaan klikt is het gerecht weer te bestellen op de website. (Gebruik evt de F5-toets om de informatie op de pagina te verversen) 

Te bestellen mits beschikbaar

Met Te bestellen, mits beschikbaar bepaal je of een product getoond wordt op de website. Aan deze instelling verander je in principe alleen iets als de gerechten op de kaart veranderen (bijv. seizoensgerechten) 
Als je dit vakje aanvinkt en wijzigingen opslaat, is een product direct zichtbaar op de bestelpagina. Klanten kunnen het gewenste aantal toevoegen aan hun winkelmandje.

Gerecht verwijderen
In het menu overzicht heb je naast de optie aanpassen ook de mogelijkheid om een gerecht in zijn geheel te verwijderen. Doe dit alleen als een gerecht helemaal verwijderd mag worden,
Je kunt deze optie beter niet gebruiken als je een gerecht tijdelijk van de kaart wilt halen. Als je iets verwijdert is het echt weg. Om het weer op de kaart te zetten moet je het gerecht opnieuw invoeren.